ds., 23 d’oct. | ESCENARI DE LA PASSIÓ

FESTIVAL LOLA «AMIC DILECTÍSSIM»

A partir de la correspondència que es van intercanviar els anys 1966 i 1967 els senyors Josep Borràs i Farrés (1929-2020), director escènic de La Passió d’Esparreguera, i Ramon Torruella Satorra (1913-1968), poeta que escrigué l’actual text del drama sacre esparreguerí
FESTIVAL LOLA «AMIC DILECTÍSSIM»

DATA I LLOC

23 d’oct., 21:00
ESCENARI DE LA PASSIÓ, Av. Francesc Marimon, 83, 08292 Esparreguera, Barcelona, España

ESDEVENIMENT

Teatre de La Passió d'Esparreguera | 23.24–10–2021 | ds 21:00 | dg 11:30 | dg 19:00 | Preu 15€

AMIC DILECTÍSSIM

Direcció escènica Aixa Guerra

Idea i dramatúrgia Gerard Bidegain

Actors David de Julio i Gerard Bidegain

Ballarines Emma Duran i Maialen Villalonga

Arranjaments musicals Juan Jurado

Ajudant de direcció Dolors Canals

Músics Alba Hinojosa (violí), Anna Sánchez (flauta travessera), David Llort (orgue)

(resta del repartiment en curs)

Equip tècnic Marc Marín, Nil Delgado, Josep Fernández, Àngels Vidal, Magdalena Pons

Coproducció Sparagaria orquestra, LolaFestival, Teatre de La Passió

A partir de la correspondència que es van intercanviar els anys 1966 i 1967 els senyors Josep Borràs i Farrés (1929-2020), director escènic de La Passió d’Esparreguera, i Ramon Torruella Satorra (1913-1968), poeta que escrigué l’actual text del drama sacre esparreguerí, l’espectacle mostra el retrat d’una època, d’un poble, de l’ànima de l’entitat social i cultural més important d’Esparreguera.

Amb l’espectacle «Amic dilectíssim» retorna a l’escena la veu de dues persones que, amb el seu enginy, van saber liderar el canvi de la Passió tradicional del teatre de l’Ateneu a la del Teatre Nou (1969). Dos homes tossuts, apassionats, amb una idea entre cella i cella: fer gran La Passió a l’època de l’anomenat desarrollismo, de l’obertura d’un règim franquista de la qual l’entitat es volia deslliurar. Borràs, a més, fou qui, a partir de la dècada del 1970 signà la composició musical original de La Passió d’Esparreguera. Tant el text com la música que es van forjar aquells anys encara ressonen a les parets del teatre cinquanta anys després.

comparteix